Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2013

Το νέο «μάτι» των αεροσκαφών του ρωσικού Ναυτικού

Νέου τύπου σύστημα πλοήγησης για τα αεροσκάφη του Ναυτικού της Ρωσίας. Το (SRNS) σχεδιάστηκε από την κρατική εταιρία «Ερευνητικό Κέντρο Πτήσεων», στο Ζουκόβσκι της Μόσχας και βρίσκεται πλέον στο στάδιο των τελικών δοκιμών

Σύμφωνα με πληροφορίες της Izvestia, εάν τα αποτελέσματα των δοκιμών αποβούν θετικά, πρώτα θα εφοδιαστούν με το νέο σύστημα τα μαχητικά SU-33 του αεροπλανοφόρου Admiral Kuznetsov.

Το νέου τύπου σύστημα πλοήγησης, SRNS, θ’ αντικαταστήσει τα υφιστάμενα αδρανειακά (ο υπολογιστής προσδιορίζει τις συντεταγμένες του αεροσκάφους από την πορεία του, μετά την απογείωση) και δορυφορικά συστήματα.

Το σύστημα χρησιμοποιεί την τεχνική δορυφορικής πλοήγησης μέσω της «διαφορικής εξίσωσης» (GLONASS, GPS), όταν τα σήματα από το διάστημα λαμβάνονται από δύο αεροσκάφη, τα οποία στη συνέχεια ανταλλάσσουν μεταξύ τους, ταυτόχρονα, τις συντεταγμένες.

Η διπλή επεξεργασία των στοιχείων δίνει τη θέση με ακρίβεια της τάξης των 10 εκατοστών. Γι’ αυτό και ο πιλότος μπορεί να οδηγήσει «στα τυφλά» το αεροπλάνο ως το σημείο που θ’ αγγίζει την πίστα προσγείωσης.

Ένας από τους πιλότους που συμμετείχαν στις δοκιμές για λογαριασμό της πολιτικής αεροπορίας, δήλωσε στην Izvestia ότι οι συντεταγμένες του αεροπλάνου ενημερώνονται συνεχώς, μέσα σε διάρκεια ενός δευτερολέπτου.

Περιγράφοντας τη χρήση του SRNS, ο πιλότος ανέφερε ότι είναι δυνατή η αποθήκευση του σήματος στον πίνακα οργάνων ή στις ενδείξεις της κατάστασης πτήσης, και τότε η πτήση μπορεί πραγματικά να γίνει «στα τυφλά». Το βασικό είναι να διατηρούνται οι αναγκαίες παράμετροι της πτήσης, και τότε το αεροσκάφος θα αγγίξει την πίστα εκεί ακριβώς που πρέπει.

Πρόσθεσε, ότι κατά τις δοκιμές πραγματοποίησε ο ίδιος την απογείωση, προσγείωση και τροχοδρόμηση, με απολύτως κλειστή την καμπίνα του πιλότου, χωρίς οπτική επαφή με τη γη. Συνολικά, τα αεροπλάνα πραγματοποίησαν χιλιάδες επιτυχημένες απογειώσεις και απογειώσεις φέροντας το SRNS.

Σύμφωνα με τον πιλότο, ένα άλλο θετικό στοιχείο του SRNS είναι ότι όλες οι πληροφορίες των οργάνων εμφανίζονται σε μία οθόνη και ο πιλότος δεν αναγκάζεται να μοιράζει την προσοχή του ανάμεσα στο όργανο ένδειξης υψομέτρου, τον δείκτη ταχύτητας, και τις ενδείξεις της ισχύος του κινητήρα.



Όπως ανέφεραν στην εφημερίδα, εκπρόσωποι του Γενικού Επιτελείου του Πολεμικού Ναυτικού, οι δοκιμές του SRNS από τον στόλο πραγματοποιήθηκαν σε ιπτάμενο εργαστήριο στη βάση των SU-30. Το αεροσκάφος προσέγγισε το αεροπλανοφόρο Admiral Kuznetsov και προσνειώθηκε σε αυτό, χωρίς ο πιλότος να έχει οπτική επαφή.

Αξιωματικός του ρωσικού ΓΕΝ δήλωσε ότι οι πτήσεις πραγματοποιήθηκαν επιτυχώς, οι πιλότοι ανέφεραν ότι δεν υπήρξε πρόβλημα στον χειρισμό του συστήματος και το μόνο που χρειαζόταν, ήταν να διατηρούν το σήμα της θέσης τους στον δείκτη της πτητικής κατάστασης και να ελέγχουν τις παραμέτρους ταχύτητας και ύψους.

Επίσης, αποκάλυψε ότι το SRNS επιτρέπει ακόμη και σε έναν όχι ιδιαίτερα έμπειρο πιλότο να πραγματοποιήσει προσγείωση, ενώ ο μικρός όγκος που καταλαμβάνει, καθιστά εφικτή την εγκατάστασή του σε πολλούς τύπους αεροσκαφών. Ένα μικρών διαστάσεων ενιαίο σύστημα που αποτελείται από τον δέκτη των δορυφορικών σημάτων μαζί με τον ηλεκτρονικό του υπολογιστή, χωρά άνετα τόσο σε ένα μονοθέσιο μαχητικό SU-33, όσο και σε ένα ιπτάμενο τάνκερ IL-78.

Ο Αντόν Λαβρόφ, αμυντικός αναλυτής και ένας εκ των συντελεστών του βιβλίου «Νέος ρωσικός στρατός», θεωρεί ότι με τη βοήθεια του SRNS τα αεροσκάφη του ρωσικού ΠΝ θα μπορούν να επιχειρούν σε οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες.

Όπως διευκρίνισε στην Izvestia, η προσγείωση στο κατάστρωμα του αεροπλανοφόρου είναι πολύ δύσκολη, καθώς παίζουν ρόλο τα μέτρα, ακόμη και τα εκατοστά. Το νέο σύστημα πλοήγησης επιτρέπει στα SU-33 να πραγματοποιούν αποστολές ακόμη και με κακό καιρό ή τη νύχτα. Προς το παρόν, όμως, δεν διαθέτουν αυτή τη δυνατότητα, παρ’ ότι αποτελεί κανόνα για την Αεροπορία Ναυτικού σε όλο τον κόσμο.

Αρχικά, το SRNS είχε δημιουργηθεί για τις πτήσεις των μαχητικών και ιπτάμενων τάνκερ σε μεγάλες αποστάσεις. Το ρωσικό υπουργείο Άμυνας στην αρχή δεν είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για το σύστημα που ανέπτυσσε το «Ερευνητικό Κέντρο Πτήσεων», γι’ αυτό και οι εργασίες έπρεπε να οργανωθούν στα πλαίσια του ομοσπονδιακού προγράμματος:«Ανάπτυξη της πολιτικής αεροπορίας». Το SRNS ολοκληρώθηκε, και έγινε όχι μόνο ένα σύστημα πλοήγησης, αλλά και προσγείωσης. Ακολούθως, η χρήση του συστήματος διαδόθηκε και στην Αεροπορία Ναυτικού.

 defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Από τα μεγαλεία… σε αδιέξοδο η ΕΛΒΟ. (ΦΩΤΟ)

  Η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ) έζησε στα 41 χρόνια της ιστορίας της στιγμές μεγαλείου, δόξας, μεγάλης κερδοφορίας και επιτευγμάτων ...